Pepparkaksbrownies

Jag har franskaprov och engelska speech imorgon. Pluggar nu så ni ska bara snabbt få ett recept. Har inte pluggat så mkt tidigare i veckan så jag får skylla mig själv. Fast jag har faktiskt umgåtts med mina kusiner istället och det var betydligt roligare. Och då var det faktiskt värt det.  Känns som att ni verkligen längtade efter att få höra detta och jaa. Nu har ni fått veta det i alla fall, kul va? Här får ni i varje fall ett recept. Enjoy!

Detta recept är en juligare variant av detta som jag lånat från Linnéas Skafferi.

150 g smör
1 dl kakao
3 ägg
3 dl socker
2½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk ingefära
1 tsk nejlika
1 tsk kanel

Smält smöret och blanda ut kakaon och kryddorna i det. Låt svalna.
Rör undertiden ihop äggen och sockret. Blanda ut bakpulvret i mjölet och vänd sedan i det  tillsammans med smöret i äggblandningen.
Klä en ugnsform med bakplåtspapper och häll i smeten. Grädda långt ned i ugnen i 150 grader i ca 30 minuter.
Kommentarer
Postat av: Roshanna

Åh du bakar så många godsaker^^ jag vill göra jättemånga grejer men jag orkar inte baka för mycket:(

2009-12-13 @ 17:50:54
URL: http://elsssrosss.blogg.se/
Postat av: emma ♥

fin blogg :)

2009-12-13 @ 21:36:55
URL: http://eemmamichelle.blogg.se/
Postat av: smäm

åh, vad goda dom ser ut.



tack så mycket. skjortan är inhandlad på monki förra helgen :)

2009-12-15 @ 22:35:35
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0