Farmors banankaka

Söndagar är en av de bästa dagarna under veckan tycker jag och består oftast av sovmorgon, plugg, bak, dans och mys i soffan för mig. Och denna söndag är det ju till och med farsdag, själv har jag inte firat honom så fasligt. Ringt och grattat annars får vi se ifall jag bjuder honom på lite fika.


Denna kaka är bland det godaste jag vet och bland det enklaste att göra också, vilket är ett stort plus! Ibland gör jag den inte i sockerkaksform utan i muffinsform men på något vis blir det som inte samma sak. Grädda dem i såna fall bara 20 minuter.

Farmors banankaka

2 bananer
2 ägg
3dl socker
8msk mjölk
6msk smält smör
4dl vetemjöl
1tsk bikarbonat
2tsk vaniljsocker
2tsk bakpulver

Mosa bananerna och rör ihopmed äggen och sockret. Blanda nerövriga ingredienser. Smörj och bröa formen, häll därefter smeten i formen och grädda ca 50min i nedre delen av ugnen på 175 grader.

Kommentarer
Postat av: Hanna Öberg

Men åh! Jag hade ju velt samka den dör banankakan! Hoppas att den var extra god, efter som att jag mossade bananerna. Alla i släkten vill samka den! :D Puss på dig gumman! :)

2009-11-10 @ 22:02:25
URL: http://hannizzpanniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0