Fyra väggar gör inget hem.

Nu ni, nu kommer receptet (finally!) Jag satt i uppis idag och har sålt en massa fika till elevera på skolan.. Så känner mig inte direkt sugen på fika idag. Nu ska jag koka mig en kopp thé och gå ner och plugga med tända ljus i mitt julpyntade rum, men först ska ni få receptet.

Mandelmassan gör dom jätte saftiga! Igår var ju första advent, då fikade vi dessa. Passa på att göra dom till nästa söndag.

Julcupcakes

3 ägg
2½dl strösocker
1tsk vaniljsocker
100gr smör
1dl mjölk
3½dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
mandelmassa efter smak (Mycket enligt mig, ju mer desto bättre)
1 msk julkryddor

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. Smält smöret,häll i mjölken ich blanda ner det i äggsmeten. Blanda vetemjöl, bakpulver, kryddorna och salt och vänd försiktigt ner det. Riv mande
lmassan och blanda ner den. Fyll formarna och grädda i mitten av ugnen i cirka 15min på 175grader.

Kommentarer
Postat av: Roshanna

Vad söta och goda de ser ut^^ är hjärtarna och stjärnorna gjorda av marsipan eller?



sv: Aa det kanske jag gör:) min syrra kommer hem under jullovet så då kan vi baka den tillsammans för jag orkar inte baka själv:P

2009-12-03 @ 20:17:11
URL: http://elsssrosss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0