I'm just a caterpillar, not yet a butterfly..

Så där ja nu var både muffinsen och glasyren klar, nu ska det bara dekoreras. Sen ska jag plugga lite grann som vanligt.. Gör mig nog en kopp te lagom till Grey's anatomy och det slinker nog ner en cupcake då eller vad tror ni?
muffins och sugarpaste recepten kommer senare, när de är dekorerade och fina. Smell ya later!


(Det är bara frostingen, själva cupcaken har ingenting med någonting att göra)
Den är väldigt bra om man har en grop eller så i en tårta och vill fylla ut den, och god är den också. Men gode söt..

White fluffy frosting:
1 cup strösocker (ca 2,3 dl)
1/3 cup vatten (ca 0,8 dl eller 5,3 msk)
1/4 tsk pressad citron eller vitvinsvinäger
2 äggvitor
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop socker, vatten och citron i kastrull och värm på spisen så att det börjar sjuda i kastrullen. Låt samtidigt hushållsassistenten vispa ihop äggvitorna (var extremt noga med att inga gulor kommit med) och vaniljsockret så att mjuka toppar bildas. Häll i lite i taget av den varma sockerlösningen i äggviteblandningen under konstant vispning (detta moment får gärna ta 10 min, häll bara lite sockerlösning i taget, och vänta nån minut mellan varje gång). Vispa tills marängen är kall och har bildat hårda toppar, ca 10 min.
Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja, den är jättebra, enkel o smidig!

2009-11-25 @ 21:33:11
URL: http://snyggastdesign.blogg.se/
Postat av: Roshanna

Åh vad gott det ser ut^^ jag tycker att det är kul att baka ibland men det är roligast att äta haha xD

2009-11-29 @ 17:03:39
URL: http://elsssrosss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0