Exotisk pavlova

Vi hade finbesök av mina underbara kusiner och kusinbarn. Det firade vi såklart med en trerätters. Jag stod för efterrätten och det blev en pavlova med exotiska frukter. Receptet hittade jag i reklambladet från konsum. I receptet stod det att man skulle ha den i ugnen i 1½ timme. Enligt mig behöver den längre tid. Den blev så mjuk.. Om man låter den stå i den avstängda ugnen under natten blir det nog bra.


Pavlova

4 äggvitor
1 krm ättiksprit
3 dl socker
3 dl grädde
1 granatäpple
1- 1½ passionsfrukter
3 sharonfrukter
7-8 physalis

Vispa äggvitorna med ättikspriten och 1 dl av sockret till hårt skum.
Vänd försiktigt ner resxten av sockret, täck en plåt med bakplåtspapper.
Bred ut marängen till en rund botten, tjockare runt ytterkanterna än i mitten.
Grädda mitt i ugnen i 1½timme. (Låt stå i ugnen över natten för en hårdare maräng)
Vispa grädden och fördela på pavlovan. Dela passionsfrukterna, gröp ur dem och gör detsamma med granatäpplet. Skär de andra frukterna och fördela på pavlovan.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0