Päron och hallondröm

Hade tänkt bjuda er på lite recept innan jag sätter igång med plugget, klockan är ju inte så mycket.

Receptet till smoothien hittade jag i min nya fina bok, smoothies och juicer.
Smoothien är i varje fall otroligt läskande och god. Man känner både hallon och päron smaken, vilket jag tycker gör det så gott.
Jag har inge honung i min, gillar när det är lite syrligt. Fast det är ju en smaksak, så smaka dig fram och se vad du tycker bäst om. Fräsch är nog det rätta ordet! Ni måste helt enkelt prova den.
I boken heter den Päron och hallondröm, och det är precis vad den känns som, en dröm, så det får den heta här också.

Päron och hallondröm

2 mogna päron, ex conferencepäron
125 g frysta hallon
2 dl iskallt vatten
honung, efter smak


Skala päronen, dela dem i fjärdedelar och skär bort kärnhusen. Lägg bitarna i mixern, tillsätt hallonen och vattnet och kör därefter blandningen slät. Smaka av och söta med honung om du tycker det behövs. Häll upp i glas och njut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0