Mandelbiskvier

Nu ni, nu är minneskortet på sin plats och jag också. Så nu ska ni få de återstående recepten. Vi börjar väl med kokostoppar, eller vad sägs om blåbärscupcakes.. Näe biskvier blir det nog. Men ta det lugnt ni ska få alla recept;)


Inte för att skryta men dessa blev herregud goda, jag är inte ett så stort fan av biskvier. Men jag blev helt klart frälst, gudomliga! Ett måste att prova om ni ej gjort det. Så jag babblar här kommer receptet. Receptet kommer förresten från småkakor som Aftonbladet ger ut i sammarbete med Tasteline och Linnéa Seidel

Mandelbotten:

200 g mandelmassa
½ dl socker
1 äggvita

Riv mandelmassan fint, blanda i hop alla ingredienser till en smet och spritsa ut på bakplåtspapper. Grädda i175 grader i ca 10-20 minuter. Håll koll undertiden, de skall fortfarande vara lilte sega i mitten. Låt svalna innan de tas loss från pappret.

Smörkräm:

150 g smör
ca 400 g florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 tsk grädde
2 msk kakao

200 g blockchoklad

vispa smöret mjukt med elvisp. Rör försiktigt i florsocker, vaniljsocker och grädden. Rör detta till en tjock kräm. Smaksätt med kakaon, bred därefter smörkrämen på biskvierna med hjälp av en kniv eller spatel. Låt dessa så kallt i kylen en stund innan du doppar dem i smält choklad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0